Copilul supradotat este predispus să ducă o viață sub mediocră având în vedere că sistemul de învățământ clasic îl dezavantajează, asta din cauza proceselor de învățare și evaluare care glorifică memorarea.
În România nu există instituții care să descopere și să sprijine, prin programe funcționale, dezvoltarea acestor copii.
Lumea are percepția că toți copiii sunt capabili de aceleași lucruri, doar că cei mici ne demonstrează în fiecare zi că lucrurile nu stau chiar așa.
La fel ca noi, copiii au capabilități unice și percep lumea diferit, de la un individ la altul, iar asta reiese din comportamentul și performanțele lor.
Facem asta de aproape 15 ani și suntem încântați că am ajuns să ajutăm în mod direct 400 de copii supradotați să își descopere talentele și să-și gestioneze vulnerabilitățile.
Dar totuși este un număr foarte mic raportat la numărul de copii supradotați pe care îi avem în România.
Noi te ajutăm să scurtezi acest proces de învățare prin faptul că îți arătăm ce funcționează în realitate și ce e valabil doar pe hârtie.
Copilul supradotat trebuie să învețe cu plăcere și scop, înfruntând în tot acest timp, vulnerabilitățile ce vin la pachet cu supradotarea.
În orice domeniu, „disecția” conceptelor avansate ne dau bătăi de cap și ne forțează capacitatea intelectuală.
Fiecare dintre noi se va lovi de acest impas când explorează concepte complexe, mai devreme sau mai târziu.
➡️ Comportamentele și caracteristicile unice ale supradotaților. Ce este asincronia, hiperexcitabilitatea și intensitatea emoțională.
➡️ Diferite teorii ale supradotarii, definiții și legislație.
➡️ Care sunt nevoile copilului supradotat pe care părinții trebuie să le îndeplinească și cum le prioritizezi.
➡️ Despre Miturile testelor de IQ și Miturile supradotării.
➡️ Nevoile emoționale și sociale ale copilului tău supradotat.
➡️ Cum vede lumea și cum funcționează mintea unui copil supradotat, dar corpul și emoțiile sale?
➡️ Cum se dezvoltă gândirea?;
➡️ Scopurile educației. Educația diferențiată/ pozitivă/ prin consecințe / Big Picture learning/ Autoeducația;
➡️ Stiluri de învățare întâlnite la copiii supradotați. Identifici ce stil are copilul tău.
➡️ Ce nevoi au neurodreptacii pentru a învăța cu maximă eficiență;
➡️ Integrarea cerebrală după Daniel Siegel – cum am reușit să o aplicăm cu succes;
➡️ Riscurile sociale la care este expus un copil supradotat;
➡️ Cercetări avansate despre supradotare – ce spun cercetătorii precum Linda Silverman, Joseph Renzulli, Sally Reis, Dabrowski și ce am observat că funcționează;
➡️ Modelul psihologic al dezvoltării umane realizat de Prof. Dr. Colceag;
➡️ Despre instrumente care ajută un copil supradotat. Strategii de integrare socială, la școală, acasă și cu prietenii
➡️ “Regulile jocului” pentru copilul tău;
➡️ Școli din lume care funcționează pentru copiii supradotați și ce se face acolo diferit de produc rezultate.
➡️ Cum stresul, reziliența și încrederea la un copil supradotat afectează mai puternic o dezvoltare sănătoasă a psihicului;
➡️ Părinți care au reușit să-și susțină copilul supradotat – studii de caz;
✅ Care este rolul tău ca părinte de copil supradotat în dezvoltarea optimă a acestuia;
✅ Ce este supradotarea, cum se descoperă și dacă ai fost un copil supradotat la rândul tău;
✅ Caracteristicile copiilor supradotați. Când pot fi observate și de către cine;
✅ Cum funcționează mintea unui copil supradotat;
✅ Ce nevoi are un copil supradotat și cum te conformezi cu ele;
✅ Cum arată un copil supradotat integrat cerebral, social și emoțional;
✅Care sunt caracteristicile unui copil supradotat ce se află în situație de risc social;
✅Ce școli pot satisface nevoile unui copil supradotat;
✅Ce ai de făcut, ca părinte, și ce trebuie să prioritizezi în educația copilului tău supradotat;
✅Să aplici metode deja testate pentru a-ți păstra autoritatea în fața copilului tău supradotat;
➡️Inelele lui dr. Renzulli și ultimele teorii ale dr. Renzulli;
➡️Mituri ale supradotarii și viețile supradotaților – dr Joan Freeman;
➡️HOTS- Higher Order Thinking Skills
➡️Cum dezvolți gândirea critică și abilitățile sociale? Care ar fi scopul educației unui copil supradotat? Cum dezvolti copilul supradotat în mod integrat? Diferențierea în educație.
Pentru a înțelege mai bine subiectele, îți prezentăm:
➡️ Studii de caz despre copiii supradotați. Studii de caz din cercetări și centre de educație care se ocupă de copii supradotați;
➡️ Care sunt întrebările practice care dezvoltă HOTS-ul și care sunt comportamentele necesare din partea părinților și educatorilor pentru a susține dezvoltarea abilităților sociale;
➡️ Care este exemplul de limbaj care susține dezvoltarea abilităților sociale;
➡️ Conținutul cursului de dezvoltare a gândirii: Edward Charles Publius de Bono – Acces la resursa primordială;
➡️Ce înseamnă educația diferențiată și cum construiești o sesiune de lucru diferențiată cu un copil supradotat;
➡️Îți explicăm eficient ideile principale din „Modelul psihologic al dezvoltării umane” – Prof. Dr. Colceag
✅ Ce trebuie să faci dacă copilul tău este supradotat;
✅ Cum îl susții și care sunt modificările în educație, consiliere și parenting sunt necesare?;
✅ Cum arată dezvoltarea optimă a unui copil supradotat;
✅ Ce este educația diferențiată și ce fac diferit acei părinți care reușesc să aibă o relatie armonioasa cu copilul lor supradotat?;
✅ Cum arată vulnerabilitățile copilului supradotat acasă, la școală sau în mediile sociale;
✅ Ce este asincronia în dezvoltare și teoria supraexcitabilităților dezvoltată de Dabrowski ;
✅ Cum percepe copilul supradotat lumea;
✅ Cum îl încurajezi;
✅ Cum folosești hiperexcitabilitățile în favoarea copilului în procesele de învățare;
✅ Cum să lucrezi cu o minte sclipitoare dar diferită și îți arătăm cum poți să elimini vulnerabilitățile copilului tău legate de:
✅ Cum stabilești obiective rezonabile pentru copilul tău gifted pentru a progresa real și eficient;
✅ Cum arată o familie gifted mulțumită de progresul ei;
✅ Cum arată o familie gifted „normală” și ce au făcut diferit, acești părinți;
✅ Cum arată diferențierea – educația diferențiată la copiii gifted, la clasa, în lucru cu grupul, cu exemplificări;
✅ De ce jocul nu e joacă pentru copilul gifted, exemple de jocuri care „merg” și cum să le construiești;
✅ Cum arată vârful integrării cerebrale (ce căutăm când urmărim să avem copilul fericit și împlinit);
✅ Care sunt abilitățile care asigură succesul celor care devin adulți gifted și care nu;
✅ Care sunt primele 5 lucruri pe care le face un părinte de gifted care chiar a înțeles ce are de făcut în raport cu copilul lui.
➡️ Cercetările lui Lewis Terman despre potențialului uman și concluziile extrase la finalul studiului Genetic Studies of Genius.
➡️ Concluziile doctorului Joan Freeman după cea mai lungă cercetare longitudinala asupra supradotaților, care a durat 35 de ani.
➡️ Cercetări asupra supradotaților la vârsta adultă. Cu ce abilități sunt dezvoltate în mod natural la un copil supradotat și ce trebuie „crescut.” (Natura (gena) și hrana “nature and nurture”)
➡️ Cum se activează gena de geniu din punct de vedere neurologic? Ce caracteristici definesc un geniu?
➡️ Supradotații cu dizabilități în învățare.
➡️ Modelul psihologic al dezvoltării umane – Prof. Dr. Colceag
✅ Ce reprezintă potențialul unui copil supadotat? Cum se dezvoltă? Ce definește un geniu?
✅ Ce fel de abordări științifice, verificate, există în domeniul potențialului uman și ce poți aplica pentru copilul tău;
✅ Cum poate crește potențialul copilului tău supradotat?
✅ Tot ce este relevant despre Miturile testelor de IQ/ Miturile supradotarii:
✅ Ce este IQ-ul și ce promite el? Care sunt testele de IQ de relevante? Cât sunt de relevante?
✅ Cu ce se corelează un IQ superior?
✅Definițiile geniului dintr-un punct de vedere științific;
✅ Ce este de făcut în cazul supradotaților cu dizabilități în învățare (2e și twice exceptional)?;
✅ Boli / dezechilibre psihice care sunt corelate cu un IQ înalt;
✅ Ce trebuie să faci ca părinte pentru a-l ține departe de adicții și izolare socială;
✅ Afli modurile prin care un creier superexcitabil se poate relaxa;
✅ Afli motivele pentru care Stress Managementul este necesar în cazul unui copil supradotat și cum îl realizăm noi;
Jumătate din fiecare sesiune se va axa pe întrebări, fiind metoda cea mai utilă în a descoperi rezolvarea provocărilor cu care te confrunți.
Jumătate din fiecare sesiune se va axa pe întrebări, fiind metoda cea mai utilă în a descoperi rezolvarea provocărilor cu care te confrunți.
Linkuri și surse de încredere pe care le urmărim pentru a ține pasul cu ultimele metode și rezultate/concluzii din domeniul psihopedagogic
Recomandări directe despre cum poți aborda provocările pe care le întâmpini tu în creșterea copilului tău supradotat
Curs EmoBrain: Recunoașterea și integrarea cerebrală emoțională prin Jocul Regatul emoțiilor animalelor cu 20 % reducere
Nu știm cât de multe cunoști despre ce presupune creșterea și educarea unui copil supradotat…
Tot ce știm este că noi îți oferim toate cunoștințele pe care le-am adunat în decursul a 15 ani de zile pentru ca tu să înțelegi ce ai de făcut pentru a realiza un traseu de învățare adaptat abilităților și vulnerabilităților copilului tău supradotat.
După acest curs vei avea un set de informații de care vei fi sigur/ă și pe care le vei aplica cu succes în educația copilului tău supradotat.
La finalul acestui curs vei avea destule informații, studii de caz și referințe pentru a fi sigur/ă că îți îndrumi corect copilul supradotat pentru a avea toate șansele la o viață împlinită.
Fiecare copil supradotat prezintă setul lui unic de abilități și vulnerabilități, ce necesită o abordare unică.
Tu, ca părinte, ești în cea mai favorabilă poziție pentru a începe să creezi condițiile de care copilul tău supradotat are nevoie în dezvoltarea sa.
Indiferent de tipul de supradotare al copilului, cursul te va îndruma să realizezi un plan de educație personalizat pentru nevoile sale, fără să auzi 7 păreri din 3 surse.
Iar noi avem experiența necesară să te îndrumăm corect în educația copilului.
Dacă nu crezi că este pentru tine, îți returnăm banii înapoi după întâlnirea 1, nu mai târziu de întâlnirea a doua a cursului. Totodată am dori un feedback pentru care dorești să te retragi ca să știm ce putem face mai bine pe viitor.
Dacă mai ai neclarități, la finalul cursului primești o sesiune personalizată 1 la 1 pentru a rezolva problema.
Acces la materialul înregistrat pentru a relua părțile ce nu le-ai înțeles pe deplin sau pentru a conștientiza lucruri noi.
Metodele și tehnicile pe care le predăm sunt dedicate copiilor supradotați, dar acestea pot funcționa și în cazul unui copil normal ce prezintă vulnerabilități asemănătoare.
Depinde tipul de test, în ce condiții a avut loc, cum a fost prezentat copilului și care este scopul testului respectiv. Pentru a valida supradotarea este nevoie de aplicarea testului WISC-IV de către un psiholog acreditat.
Cursul nu are în componență un test de IQ individual deoarece acesta se face într-o întâlnire față în față pentru ca rezultatele să fie cât mai relevante.
Normal, scopul nostru este ca la finalul cursului să poți naviga singur/ă prin informațiile valabile și să înțelegi „miezul” acestora.
Simplu, banii înapoi în primele 2 ședințe, practic la începutul celei de a treia, decizi dacă continui sau nu.
Poți relua de unde ai rămas în următoarea ediție, precum am spus, nu ne lăsăm până nu înveți ce ai de făcut ca părinte pentru a crește un copil supradotat pregătit pentru viață.
„Sunt foarte mulțumită de evoluția lui Theodor, a căpătat mai multă încredere în el, este mai dezinvolt și asimilează mult mai repede informațiile. Theodor dorește să meargă mai departe în anul următor.”
„La școala Denisa poate să fie calmă, să se tempereze, timpul să nu i se mai pară o problemă. În primul rând am aflat că poate fi mult mai comunicativă, mult mai sociabilă, mult mai responsabilă. Cele mai importante lucruri pe care le-a învățat sunt prețuirea prieteniei și plăcerea de a ajuta pe celălalt. Și-a dezvoltat capacitatea de a comunica, activitățile creative au avut și ele un efect pozitiv asupra Denisei, și-a îmbunătățit abilitățile practice.”
„Alexandra a învățat aici managementul emoțiilor; învățarea și gândirea rapidă; exprimarea propriilor păreri, dar și a nevoilor personale; dezvoltarea capacității de a interacționa și comunica cu persoane necunoscute. Ne-a impresionat modul de abordare a copiilor de către traineri: apropierea, căldura, sinceritatea, emoția degajată și implicarea în viața copiilor.”
„Încrederea de sine a copilului a crescut foarte mult, poate chiar prea mult, interesul pentru anumite subiecte i-a fost stârnit, interacțiunea cu copiii și cu cadrele implicate a fost foarte naturală și mult diferită de cea de la altă școală.”